Социалните медии са се превърнали в неразделна част от съвременния живот. Вече не е необичайно баби и дядовци да имат собствени профили във Фейсбук. Това означава, че маркетинга в социалните медии има все по-малко ограничения и все по-голям обхват, тъй като броят на потребителите в тях се издига.
Проектирането на успешен онлайн бранд зависи не само от добрата идея, а и от това дали е достатъчно адаптивна!
1) Социална търговия (social commerce)
Интегрирането на онлайн пазаруването и електронната търговия в социалните медии беше логична стъпка, но от едва наскоро е добре направено и добре приемано. Сега хората са свикнали с идеята за извършване на покупки на всякакви стоки чрез своите смартфони и таблети, а не само на приложения, софтуер или подобни цифрови продукти.
Например интегрирането на бутон „buy” в Twitter или “buy now” във Facebook прави търговията по-лесна от всякога.
Социалната търговия не трябва да бъде ограничена в една сфера на социалните мрежи – продажбите не са възможни само във Facebook или Twitter, възможно е лесно да се интегрират в един сайт чрез многото налични уеб-магазин платформи.
2) Бързината вече не е опция, а от съществено значение.
Дните на дългото чакане за одобрение и поредиците от команди и попълване на данни остават в миналото.
Бързината на социалните мрежи кара търговците да действат бързо и да отговарят своевременно на текущите събития, за да бъдат успешни и конкурентноспособни. Собтвениците или мениджърите на даден бизнес трябва да се доверят на търговците си. Да им дадат пълна свобода да изпълняват спонтанни или внезапни маркетингови кампании.
Внезапна маркетингова кампания означава – бърза кампания адаптирана според тенденциите и най-актуалните теми в мрежата. Въпреки, че това изглежда не толкова ефективно на фона необятността на социалните медии, положените усилия да сте в крак с тенденциите и да доставите забавление на Вашите потенциални клиенти, рано или късно ще се изплатят.
3) Негово Величество – Съдържанието
И да живее царят. Маркетинг съдържанието е било, е и ще бъде важна част от онлайн маркетинга. Стойността му продължава да нараства и едва ли е нещо, което всеки в света на онлайн рекламата може да си позволи да пренебрегне. Създаването на вида на съдържанието – дали е блог пост, видео, изображения, инфографика, пост за социални медии, или нещо друго – това вдъхновява потребителите да го споделят в своите собствени социални мрежи и общо взето бързо се превръща в най-важният метод на маркетинга.
Преди да създадете собствено съдържание, си струва да се отбележи какво се споделя в сайтове като Buzzfeed, Upworhty, BoredPanda и тн. Тези сайтове наред с някои други са овладели изкуството за създаване на „вирусно“ (познато като Viral) съдържание.
Вие, разбира се бихте искали Вашето съдържание да стане „вирус“. Онлайн конкуренцията с всички останали със същата цел, ще направи задачата много трудна. Затова има причина едно съдържание да стане „вирус“. Това е нещо, което хората не само искат да видят, но искат да покажат и на други хора. Обърнете внимание на неща, които вече са широко разпространени и споделени между потребителите. Трябва да си изградите представа какво кара хората да споделят. Това може да Ви даде чудесна отправна точка да започнете да градите маркетинг съдържание.
4) Лични съобщения или 1-ON-1 маркетинг комуникация
Личните съобщения в Twitter, Facebook, Snapchat, Whatsapp, както и много други платформи са нещо, от което повечето търговци все още трябва да се възползват, освен може би за съобщения към клиенти, които могат да съдържат поверителна или лична информация.
Въпреки това, предвид най-новите и популярни платформи, потребителите очакват професионално и коректно общуването, дори когато то е със световно известни и големи търговски марки. Мениджърите и търговците трябва да разберат това. Те трябва да съдействат на клиентите си по един и същ начин независимо дали един купувач ще похарчи 10лв., а друг 100лв.
Някои функции на социалните платформи позволяват изпращането на таргетирани съобщения към определена група от хора. Вземете например, многобройните „забавни“ постове на големите брандове във Facebook. Не се страхувайте да показвате чувство за хумор. На първо място обърнете внимание от какво имат нужда клиентите Ви, но дори и да не успеете да ги задоволите, те пак ще Ви обърнат внимание.
5) Плащане през мобилни устройства
Позволете на хората да взаимодействат с Вашия бранд през мобилни устройства, независимо дали това е през мобилно приложение, друга апликация или просто мобилен браузър. Нужно е Вашия сайт, ако имате такъв, да е адаптивен (responsive), така ще може да се вижда еднакво през всякакви устройства. Интегрирането на мобилни плащания може да бъде огромно удобство за потребителите.
В действителност, възможността да купуват онлайн може да Ви помогне да изградите по-солидни и дълготрайни отношения с настоящи и бъдещи клиенти. Почти всички оценяват това удобство.
6) Бъдете в крак с промените в социалните медии
Скоростта, с която социалните медии се развиват, може да бъде зашеметяваща. От време на време може да изглежда, че един търговец е направил всичко, което е възможно. Все пак, това не е достатъчно. Да бъдеш в час с тенденциите и нововъведенията може да направи разликата за твоята компания или бранда, за който работиш.
Новите дигитални технологии правят започването на собствен бизнес по-лесно от всякога. Усведомеността и знанията, кои тенденции и концепции ще доминират социалните медии в бъдеще са от съществено значение.Това ще помогне в по-нататъшното развитие на кариерата или бизнеса Ви.