Част 2
6. Не казвайте: „Може ли да променим само още едно нещо? Обещавам, за последно е.“
Защо?
Вие знаете и дизайнерът ви знае, че вероятно ще има още промени след „последната“. В крайна сметка вече сте поискали няколко „пипвания“. Бъдете открити, кажете нещо от сорта: „Извинявай, че ти отнемам от времето, но реших да променя още нещо. Можеш ли да промениш този(текст/цвят/шрифт/графика)? Добави допалнително време към фактурата спокойно.“ Времето за дизайнерите е кът, както и вашето, и колкото и да им се иска да ви помогнат те съшо ценят времето си. Така, че следващият път опитаите се да приготвите списък със всички промени и ги дайте наведнъж.
7. Не казвайте: „Можеш ли да направиш да изглежда точно като ( работата на друг дизайнер)?“
Защо?
Като оставим на страна „запазените права“(и възможен съдебен иск), но е и въпрос на етика. Никой дизайнер не би трябвало да е ОК с копирането на чъжда работа. Вместо да очаквате това от тях , вие им покажете кое точно ви харесва
и оставете да творят.
8. Не казвайте: „Може ли да ползваш тази снимка която намерих онлайн?“
Защо?
Използването на Goole или труги търсачки, за снимков материал, може да се окаже нож с две остриета. Появяват се проблеми като: неплатени авторски права на снимката, което може да доведе до правни проблеми; снимката може да навреди на дизайна с лошата си резолюция. Ако търсите алтернатива, в интернет пространството има достатъчно платформи, които предлагат безплатни качествени снимки.
9. Не казвайте: „Можеш ли да го свършиш до утре?“
Защо?
Графичния дизайн не е просто няколко клика на мишката. Всеки проект има собствен процес и изисква различно време. Реално, някои дизайни могат да бъдат изпълнени за ден, докато други отнемат страшно много време. Изцяло зависи от проекта(и креативния процес на дизайнера). Ако сте намерили дизайнер, който искате да наемете, запознайте го/я с времевите си ограничения и поискайте реалистичен срок за изпълнение.
10. Не казвайте: „Познавам хора, които взимат наполовина. Можеш ли да го направиш за толкова?“
Защо?
Дизайнерите базират цените си на много компоненти: Местоположение, цена на живот, стил, умения, опит и още много. Всеки дизайнер има различни комбинации от силни страни и способности, които може да предложи и няма специална формула по която се смята таксата. Като цяло, взимаш това за което си платил – сами трябва да решите кое за ваяс е важно в дизайнера (скорост? качество? оригиналност? репутация? индивидуалност?). Не казваме, цена по договаряне не е опция, но ако вашата първа среща с дизайнер е опит да се „отбие“ от цената – което се предполага, със цена много по-ниска от нормалното, като очакват същото качество на работа – това ще бъде неуважение към дизайнера.