20 Неща, които НИКОГА не трябва да казваме на графичен дизайнер, но вероятно ще ги кажем. / Част 1/

Дизайнът в работна обстановка може да е труден. Знаем, защото попитахме.

Напоследък разговаряхме с различни сфери на бизнеса, относно предизвикателтвата които те срещат в работната среда. Най-колоритната тема която открихме е „Комуникацията между дизайнери и отдели или клиенти“.
Повярвайте ни, знаем. Не се комуникира лесно с графичните дизайнери.

Те си имат техен си, дизайнерски жаргон и специален софтуер – и вие нямате никаква идея какво значи всичко това и как работи. Така че ако работите с дизайнери, помага задаването на правилните въпроси, които ще бутат проекта ви напред и ще се създаде финална версия, от която всички ще са доволни – вместо въпроси, които ще доведат до катастрофален завършек с неправилни предположения за процеса на дизайн.

Кои пък ще са тези? Вижте 20 примерни въпроса, които дизайнерите мечтаят нокога да не чуват. Ето и някои страхотни идеи, които имаме в процес на подготовка, за да направи дизайна на работното място удивително прост.

1. Не казвайте: „Не сме завършили с писането на копието, но може ли да се изработи проект за драфта?“
Защо?

Често чувате маркетинг експертите да казват „Съдържанието е кралят“. Дизайнът трябва да е изграден около съдържанието, не обратното. Да презентираш съдържанието по най-добрия начин винаги изглежда по-добре и дава по-добри резултати от изцеждането на съдържание от съществуващ дизайн. Както и връщането назад, опитвайки се да се напасне дизайна по копието, може да изгуби ценно време. Следващия път? Преди да кажете на дизайнера да започне работа, вземете копие възможно най-близко до крайния вариант – така е по-добре за всички.

2. Не казвайте: „Може ли да ми направиш нещо набързо“
Защо?

Сигурни ли сте че ще е набързо? Знаете ли какво включва задачата? Дизайнерът Ви ще е щастлив да поеме допълнителна работа, но със сигурност ще оцени ако обсъдите нужното време за изработка с него(вместо просто да решите, че ше стане бързо). Дизайнерите много добре могат да преценят времето, което ще отнеме дадена задача. Следвашщия път, просто попитайте.

3. Не казвайте: „Можеш ли да ми го дадеш във формат, който мога да редактирам?“
Защо?

Ако искате файл, който мойе да се редактира, трябва да разполагате и със специализиран софтуер, както и рискувате да провалите целия проект ако не разполагате с нужните умения. Ако искате качествен професионален дизайн, но пък се налага да правите чести редакции, може би е по-добре да използвате платформа като Canva, където имате достъп до шаблони създадени от дизайнери, които можете да промените по вашите нужди по всяко време.

4. Не казвайте: „Можеш ли да ми направиш няколко различни версии? Мисля, че ще знам какво искам като ги видя.“
Защо?

Да кажем, че си купувате скъп, ръчно-ушит костюм или рокля. Ще кажете ли на шивача „Можеш ли да ми направиш седем версии на облеклото? След като ги видя ще избера най-добрият за мен и ще платя само за него“. Естествено, че не. Само защото графичния дизайн е по скоро дигитален от колкото физически продукт, не означава, че дизайнерите влагат по-малко време и труд. Процесът ще протече по-гладко ако предварително прекарате малко време с дизайнера, давайки правилни насоки и обяснения, които ще му помогнат да разбере точно какво търсите и да го постигне с дизайн- включително информация като: предпочитана публика, цветови гами, бюджет и т.н.

5. Не казвайте: „Неможе ли да го минеш на Фотошоп?“
Защо?

Да, Фотошоп и други дизайнерски софтуери могат да правят „чудеса“. Но немогат да правят всичко; понякога дизайнерите получават задачи, които са технически невъзможни за изпълнение. А и просто защото можете да правите нещо, не е задължително да го правите. Някои от по-екстремните или необичайни ефекти и обработвания, които са възможни, съвсем не са най-добрия избор, от гледната точка на дизайнер. Така,че изисквайте от дизайнера си конструктивен критисизъм; обикновено, той или тя, има много ясна представа кое ЩЕ или НЯМА да работи за вашия дизайн.